Ți s-a întâmplat să te afli într-un loc public și să observi că majoritatea oamenilor își petrec timpul pe telefon? Indiferent că sunt singuri sau este un grup de persoane, cei mai mulți sunt cu ochii în telefon.
Ori caută o informație care se află la un click distanță, fie citesc un ziar local sau un articol care îi atrage, fie evită situații în care pot fi puși. Cei mai mulți citesc articole pe care le găsesc întâmplător pe internet și li se pare interesant subiectul. Angajatorii au observat acest lucru și au venit cu o propunere. Și-au realizat un site pentru firma lor și au început să se promoveze. Cum? Nu este chiar atât de greu, prin articole și anunțuri.
Totul despre SERP
Această abreviere înseamnă Search Engine Results Page. La ce se referă? La rezultatele pe care le vezi atunci când cauți anumite lucruri pe internet. În urma lor poți descoperi două tipuri de rezultate: organice sau plătite.
Cele organice reprezintă site-ul propriu-zis pe care îl cauți. Ele sunt tipul de promovare neplătită, deoarece este pagina pe care ai creat-o pentru site. Aceste rezultate organice ajută site-urile să apară chiar și pe prima poziție în pagina de căutare. Cum? Primul site care apare a avut cea mai mare rată de accesări din partea clienților.
Rezultatele plătite sunt acele anunțuri care apar tot atunci când dorești să cauți ceva anume. Cele două tipuri de rezultate pot fi diferențiate prin faptul că cele plătite au în colț abreviere “Ad” sau scrie pur și simplu “Anunț”. De ce se spune că sunt plătite? Ele prezintă un articol sau un produs cu multe detalii și, astfel, face o promovare către un anumit site. În plus, pentru fiecare persoană care accesează anunțul respectiv, Google Ads primește o sumă de bani.
Totuși, pentru a ajunge pe primele poziții pe pagina principală, nu este destul să ai doar o rată foarte mare de accesări. Google a împărțit toți factorii în 2 mari categorii. Care sunt ele? Hai să le discutăm.
Optimizare On-page SEO
Paginile site-ului tău trebuie să fie mereu optimizate. Ce înseamnă asta? Să utilizezi cuvinte cheie pe care oamenii le caută pentru domeniul tău. Acel cuvânt sau grup de cuvinte poate fi descoperit pe diverse pagini de internet. Cu ce te ajută? După ce ai terminat de redactat un articol, poți să-l introduci în pagina respectivă și vei primi un scor. În funcție de cât de mare este acel scor, poți ști cât de bine este optimizat articolul tău.
Factorii de optimizare On-page SEO, pot modifica și felul în care apar rezultatele în urma unei căutări. Ce pot modifica? Link-ul de bază al site-ului apare primul. În cazul în care cineva caută un produs pe care și tu îl ai într-o altă categorie, nu se află pe pagina principală, vor apărea toate categoriile prin care a trecut pentru a descoperi produsul pe care îl cauți. Al doilea este titlul pe care îl are produsul în sine. Dacă un client caută pe Google “cafea premium”, iar tu pe site ai un produs care corespunde, va fi trecut cu descrierea pe care o ai, adică “cafea premium proaspăt măcinată”. Ultimul lucru care diferă este meta descrierea. Pentru fiecare produs vei avea și o mică descriere în care îi prezinți clientului produsul. Atunci când cineva caută numele produsului pe internet, îi vor apărea și primele 3-4 rânduri pe care le-ai pus în descriere. Aceste 3 părți se vor schimba ori de câte ori o persoană va căuta produse diferite.
Optimizare Off-page SEO
Un site poate fi optimizat și din afara lui. Cum? Pe rețelele sociale! Cele mai multe site-uri au un număr foarte mare de vizualizări pe Google, datorită faptului că au foarte multe aprecieri și reacții din partea clienților în mediul online.
Social media te ajută să te promovezi! Postează filmulețe cu locul de muncă în care se întâmplă magia, poze cu tine și cei din echipă pentru a demonstra că totul este 00% real și fără minciuni. În baza postărilor poți adăuga link-ul către site-ul tău. Datorită lui, oamenii vor accesa direct pagina ta și îți va crește și numărul de vizualizări și poți dobândi și clienți.
Nu te gândi că toate aceste lucruri nu sunt importante. Sunt foarte importante! Cu fiecare link în care se face trimitere către site-ul tău, Google va ține evidența și te va declara site de încredere, oferindu-ți autoritate. Numărul de vizualizări este și el foarte important. Datorită lui poți crește în clasamentul Google din domeniul tău.
Toate aceste lucruri se fac în lanț. Nu poți ajunge printre primele poziții pe Google dacă nu încerci încet, încet să faci toate lucrurile prezentate mai sus.
Cum realizezi un articol care să atragă clienți?
Așa cum ai învățat încă de la școală, o compunere trebuie să aibă introducere, cuprins și încheiere. Fără una din ele, articolul tău va părea incomplet, iar oamenii nu îl vor parcurge până la final.
Introducerea trebuie să atragă de la prima vedere. Utilizează formule care să îi atragă pe clienți, expune o posibilă problemă, iar apoi confirmă-le că nu sunt singurii care trec prin astfel de ipostaze. Se recomandă să utilizezi cuvinte cheie pentru domeniul tău. De ce? Totul ține de optimizarea SEO și clasarea în rezultatele Google.
Pentru cuprins vei avea puțin mai mult de lucrat. Fiecare produs pe care îți dorești să îl promovezi, va trebui să aibă o descriere cât mai amănunțită, dacă se poate. De ce? În primul rând, îi vei da dovadă potențialului client, care citește articolul, că ești un om credibil și că nu ai nimic de ascuns. Poți oferi informații legate de materialele care stau la bază, locul din care provin ele, dar și procesul prin care au trecut pentru a se putea realiza produsul final. Și aici este indicat să folosești cuvinte cheie și, poți chiar să adaugi și link-uri către pagina ta principală a site-ului.
Iar, la final, poți scrie o recenzie pe care o ai de la un client. Nu îți place? Scrie despre părerea ta personală în legătură cu o categorie de produse pe care le ia sau oferă-i clientului o recomandare pentru un produs. Indiferent de varianta pe care o alegi, realizează un CTA! Acest lucru înseamnă să îi inviți pe clienți pe pagina ta principală și poți adăuga link-ul alături de o formulă drăguță. Spre exemplu, poți folosi o exprimare de genul: “Pentru mai multe informații sau produse care te pot atrage și care pot fi soluția pentru problema ta, accesează Instapress.ro!”. Și aici este recomandat să utilizezi cuvintele cheie!
Nu uita că aceste cuvinte cheie este bine să le integrezi în textul tău. De ce? Pentru a nu da impresia că sunt rupte din contexte diferite și că nu ar avea ce căuta acolo.
Concluzie
Atunci când ai o afacere și deții și un site pentru ea, orice activitate vei face, fie pe pagină, fie în afara ei, poate să deranjeze factorii de care ține Google cont. Astfel, nu vei reuși să ajungi printre primele poziții pe prima pagină Google, dacă nu îți vei da interesul. Vei fi nevoit să ai grijă de orice lucru pentru a menține o optimizare SEO cât mai bună, pentru a veni clienți mereu și a apela la serviciile tale. Dacă pe tot parcursul acestui articol ai avut o întrebare la care nu s-au clarificat lucrurile accesează articolul celor de la Semrush!