Despre LinkBuilding- ce este și cum funcționează?

De multe ori te-ai întrebat ce este acela un LinkBuilding și cum funcționează? Te-ai gândit cu ce anume te poate ajuta și cum se folosește? Crezi că este ceva complicat sau ușor? Avem aici răspunsurile la întrebările tale și află că o strategie de link building îți poate poziționa site-ul în topul căutărilor pe Google. Cum? Ireal? Foarte tare? Știm, chiar așa este. Și dacă vrei să știi și cum poți face asta, citește în continuare. Tot ce trebuie să iei la cunoștință se află mai jos, iar esențialul este scurt: prin link building îți creezi notorietate asupra site-ului, îl optimizezi și îl faci vizibil în cadrul motoarelor de căutare ale Google.

Despre optimizare off-page

Orice site necesită să fie bine optimizat prin intermediul strategiilor și tehnicilor de dezvoltare SEO (Search Engine Optimization). Cuvintele cheie, numite și keywords, sunt cele care ajută la acest proces, însă, lucrul în cauză se întâmplă în cazul optimizării on page. Ce se întâmplă când discutăm despre o optimizare off-page? Ajungem, astfel, la campania de link building. Prin optimizare off-page, pentru a înțelege mai rapid și ușor cum stă treaba, aduci clienți către site-ul tău prin intermediul altor site-uri. Cum? Aceste platforme au în conținutul lor articole, de cele mai multe ori de tip advertoriale, ce conțin link-uri cu trimitere către pagina ta.

Ce este un link building?

Legătura dintre două site-uri realizată printr-un link de conexiune este link building. O strategie de acest tip are ca obiectiv optimizarea. Algoritmii Google sunt la un nivel extrem de avansat, încât identifică totalitatea linkurilor de legătură între unul-două sau mai multe pagini web. Prin intermediul acestor motoare de căutare, Google poate să îți ,,definească” site-ul. Este pozitiv sau negativ? Acest lucru ,,îl decide” Google prin algoritmi.

Pentru a înțelege mai bine cum stau lucrurile, vom alege să descriem un exemplu. Să presupunem că deții un site ce vinde electrocasnice. Pentru a optimiza corect acest site ai nevoie de optimizarea off-page de care ți-am menționat mai sus. Mai exact, o parte din acest proces constă în ideea ca alte site-uri să facă trimitere, printr-un link, la pagina pe care tu o deții. Cum? Prin advertoriale, spre exemplu. Aceste articole conțin link-uri sau ancore care fac trimitere către site-ul pe care îl dezvolți. Oamenii citesc textele, apasă pe link și automat ajung pe paginile tale. Rezultatul? Motoarele de căutare deja ți-au identificat activitatea, îți clasează site-ul drept pozitiv și obții un punctaj mai bun pentru SEO. Însă, treaba nu se termină aici. Trebuie să ții cont de un aspect foarte important pentru ca algoritmii să îți acorde calificativul ,,pozitiv”.

Unde poți începe o strategie de link building?

Ai în posesia ta cinci articole advertoriale cu link-uri către site-ul tău. Nu rămâne de făcut decât să găsești acele publicații care să aibă în vedere publicarea textelor tale. Bine, bine…există o varietate de astfel de platforme, însă, trebuie să ai mare grijă ce anume alegi. Cu siguranță ai întâlnit zeci de site-uri spamate cu enorm de multe reclame și anunțuri. Astfel de site-uri nu sunt ,,bine văzute” de către Google. Și te asigurăm că nu ți-ai dori ca articolul tău să apară aici. Nu te va ajuta foarte mult la strategia ta de link building.

Să ne întoarcem la exemplul detaliat mai sus. Ai cele cinci articole, acum este nevoie de o publicație. Alege acele site-uri de încredere, site-uri ce și-au câștigat încrederea oamenilor prin informația relevantă transmisă. Cu cât aceste site-uri sunt mai bine pozitionate de Google, cu atât și site-ul tău va fi mai bine identificat de către motoarele de căutare. Caută să ai în vedere pagini stabile, pagini populare pe care să îți publici articolele.

Știai că…Google odată ce identifică link-uri cu trimitere către site-ul tău, acesta va măsura Nivelul de de încredere, Scorul de spam și Autoritatea site-ului deținut? Cum? Să vedem de ce!

Este evident că odată ce site-ul tău este conectat prin linkuri la site-uri mari, de renume, de încredere, automat algoritmii Google observă această conexiune, în mod cert extrem de benefică. Cu cât există mai multe pagini ce fac trimitere către al tău, cu atât devine pozitiv.

Reguli în campania de link building

1.      Atrage linkuri către site-ul tău prin intermediul altor site-uri. Cu cât mai multe cu atât mai bine. Cu cât mai bune, cu atât mai eficient!!!

2.      Caută site-uri relevante nișei tale. Dacă vinzi electrocasnice, adresează-te unor platforme din același domeniu. Obține o conexiune de tip link building între tine și experți în electrocasnice, magazine populare în acest domeniu.

3.      Folosește ancore! Acele cuvinte cheie cărora li sunt atașate linkuri. Sunt mult mai ușor de adăugat în text, nu strică structura și îndeamnă mai ușor oamenii să acceseze linkul.

4.      Nu include în strategia de link building site uri de tip spam. Peste 60% din site-uri sunt de acest tip. Ai grijă ce platformă alegi pentru a te promova off page!

5.      Este foarte important să ai în vedere și de la cine primești link. Există site-uri care pot include link-ul tău în conținutul lor, acestea fiind pagini spamate.

Știai despre Instapress?

Bine, bine, te-ai convins ce este strategia de link building, iar acum vrei să găsești și acea platformă pe care să publici. Avem soluția și anume, INSTAPRESS.

Instapress este o aplicație prin care îți poți face un cont plătit. Urmeazi pașii simplii prin care îți sunt cerute date clasice, iar la final, odată ce ți-ai obținut contul, ai posibilitatea să îți publici articolele pe site-urile deținute de către aplicație (peste 80 la număr). Desigur, există și un cost: 10 RON/ articol. Diferența de cost apare în cazul articolelor adult, acestea fiind taxate în plus. Ce poți publica? Articole SEO, advertoriale și comunicate de presă. În cazul tău, vorbim despre advertoriale, căci vrei să începi o campanie de link building. Advertorialul este cel ce conține linkuri sau ancore cu trimitere către site-ul tău. Aplicația INSTAPRESS are doar câteva cerințe pentru tine legate de redactare, dar te asigurăm că sunt extrem de accesibile: texte în limba română, fără diacritice, originale și de minim 500 cuvinte. Câte linkuri poți pune într-un articol? Două! Simplu, nu? Pentru întrebări sau ajutor, poți accesa partea din aplicație destinată clienților. 

Concluzie

Acestea fiind spuse, suntem siguri că ai înțeles importanța unui link building și care sunt funcțiile lui. Indiferent de nivelul la care te afli cu site-ul tău, ține minte un lucru extrem de important, strategia de link building este vitală pentru optimizarea site-ului și identificarea lui de către Google.