Despre comunicate de presă- cum scrii un comunicat de presă

De câte ori ți s-a întâmplat să simți nevoia să transmiți o informație către publicul țintă al afacerii tale și să nu știi cum poți face asta? Știai care este rolul unor comunicate de presă? Te-ai gândit vreodată la alternativa de a scrie un comunicat și al publica, un text ce să transmită o informație clară dintr-un anumit domeniu? Aceste texte scurte cu o structură specifică și destul de logică, pot fi publicate pe diferite site-uri și platforme pentru a ajunge la o audiență, la publicul tău țintă de interes. Vrei să știi cum poți scrie un comunicat de presă, de ce și unde îl poți posta? Citește mai departe articolul și află aceste informații despre cele mai bune comunicate de presă.

Ce este un comunicat de presă?

Comunicatul de presă este un text de tip jurnalistic, spun multe persoane, pentru că în general îi este atribuită sarcina de al scrie unui jurnalist. Acesta caută și informația brută pe care o prelucrează și publice în cele din urmă. Însă, un comunicat de presă bun poate fi scris și de către un copywriter și PR de specialitate. Prin intermediul lui este transmisă o anume informație. Ce poți scrie într-un astfel de text vei afla în cele ce urmează.

Comunicatul de presă transmite un anunț clară, are o structură foarte bine organizată și este conceput conform unor reguli stricte. Acesta ajunge către un public țintă prin intermediul unei publicații și este un act oficial. Foarte multe instituții, branduri mari, ministerele și afacerile de mare anvergură se adresează audienței prin aceste comunicate de presă. Dacă și tu consideri că ai la îndemână informație ce necesită să fie auzită de către oameni, poți să o faci auzită prin intermediul comunicatului.

Ce pot anunța cele mai bune comunicate de presă?

De cele mai multe ori, comunicatele de presă au un rol de a anunța audiența, de a o informa cu privire la un aspect, subiect important din cadrul firmei, brandului, agenției, instituției. Astfel de comunicate de presă pot fi:

1.      Comunicatul cu rol de invitație

2.      Comunicatul cu rol de informare

3.      Comunicatul cu rol de anunțare

4.      Comunicatul cu rol de răspuns

5.      Comunicatul cu rol de reamintire

Subiectele abordate într-un comunicat de presă pot fi diverse, însă, toate se grupează și ajung să facă parte din una dintre categoriile prezentate anterior. Tu în care dintre aceste secțiuni crezi că te-ai încadra? Cu siguranță există acel amalgam de informație pe care vrei să-l prezinți lumii printr-un comunicat de presă. Însă, până atunci, îți vom mai prezenta câteva aspecte legate de modelul unui astfel de text.

Ce poate transmite un comunicat de presă?

1.      Dacă firma ta ia parte la un eveniment internațional sau național, poți comunica acest lucru prin intermediul unui comunicat de presă. Specificate: locația, orele, ziua, motivele pentru care agenția ia parte la un eveniment atât de mare.

2.      Dacă din compania ta un reprezentat ia parte la un eveniment popular, fie el național sau internațional, comunicatul de presă te poate ajuta să transmiți oamenilor acest detaliu.

3.      Ai găsit o inovație adusă de către firma ta? Explică într-un comunicat de presă cu ce poate ajuta oamenii, care îi este rolul și ce probleme rezolvă.

4.      Tocmai ai finalizat un proiect, iar rezultatele sunt vizibile și lăudabile? Informează audiența cu un comunicat de presă prin care specifici: obiectivele concrete ale proiectului și rezultatele obținute).

5.      Simți că este nevoie de schimbări majore în firmă? Anunță oamenii care sunt aceste schimbări, de ce anume sunt necesare și ce rezultate sunt așteptate. Desigur, toate să fie transmise prin comunicatul de presă.

6.      Ai obținut premii la diferite festivaluri din domeniul pe care îl reprezinți? Printr-un comunicat de presă poți spune numele festivalului, premium primit și implicarea firmei.

7.      Te-ai asociat cu un brand sau partener important? Anunță prin comunicatul de presă date despre cei cu care te-ai asociat, motivele și ce schimbări vor apărea odată cu colaborarea în curs.

8.      Îți extinzi gama de produse, servicii, dar în domeniul publicitar? Comunicatul de presă este cel care atenționează firmele cu privire la schimbarea pe care o vei face.

9.      Ai avut în derulare o campanie, iar acum, la sfârșitul anului, rezultatele au apărut? Prin intermediul unui comunicat de presă poți spune: evoluția, cifra de afaceri, declarații ale reprezentanților firmei.

10.  Vrei să lansezi o campanie? Cea mai bună metodă prin care poți anunța publicul țintă este comunicatul de presă cu date specifice despre campania ce va urma. 

Care este structura unui comunicat de presă bun?

Poate este dificil să scrii un comunicat de presă la prima vedere, însă, dacă nu tu ești cel/cea care se ocupă de scrierea lui, tot este necesar să știi cum arată un comunicat de presă bun. Din acest motiv necesar ar fi să ai în vedere caracteristicile unui astfel de text. Care sunt? Să le descoperim!

1.      Începe cu un titlu de maxim 6-8 cuvinte. Acesta conține cuvinte cheie precum numele agenției, un verb la indicativ și numele acelor persoane menționate în comunicat.

2.      În primul paragraf  (introductiv) trebuie să ai în vedere ca informația pe care o transmiți să răspundă la următoarele întrebări extrem de importante: CINE, CE, DE CE, UNDE, CUM? Odată ce ai captat atenția cititorului prin aceste întrebări cu răspuns, cu siguranță va citi mai departe al tău comunicat de presă.

3.      În conținut, adică următoarele paragrafe, vor fi relatate informații precum: detalierea răspunsurilor întrebărilor de mai sus, prezentarea evenimentelor de la cele mai importante, la cele mai puțin relevante, tonul să fie unul tip expunere, nu CTA.

Odată ce ai parcurs acești pași, vei avea în fața ta un comunicat de presă bun. Acum, poate te întrebi unde anume poți publica un comunicat de presă odată ce dorești să transmiți ceva publicul tău țintă? Află mai multe în continuare!

Despre Instapress- platforma destinată publicării de comunicate de presă

Instapress este o aplicație ce te ajută să îți creezi un cont plătit. Aici ai posibilitatea de a publica articole SEO, advertoriale și evident, comunicate de presă. Tot ce trebuie să faci este să alegi din lista de site-uri ale aplicației (peste 80 la număr) și să îți publici textul. Vei primi un link și totul este gata. Îndeplinești cerințele de redactare (texte originale, în limba română, cu diacritice, de minim 500 cuvinte) și ai libertatea de a posta. Nu există un impediment în publicare sau vreun tip de aprobare. Acestea sunt publicate instant, iar pentru ajutor poți apela cu încredere la ajutorul oferit pe platformă. 

Concluzie

Dacă agenția, compania sau brandul tău au nevoie să se afirme, să comunice un fel de informație relevantă sau importantă, găsește acea publicație convenabilă, precum Instapress, și publică un comunicat de presă. Totul este spre avantajul tău. Oamenii vor știi care este situația actuală a agenției tale și desigur, vei câștiga și o anume notorietate în rândul audienței.