Despre Ce este SEO?

Afacerile din mediul online se diferențiază prin diferite norme impuse de către algoritmii Google. Știai ce este SEO și ce influență are asupra paginilor web și articolelor? Dacă te afli aici ești în căutare de răspunsuri, iar noi ți le vom oferi. Fie deții un site pe care vrei să îl optimizezi on-page și off-page, fie ești un scriitor care caută câteva dintre secretele SEO când vine vorba de articole optimizate, fie ele normale sau advertoriale. Ești în locul potrivit, pentru că vom povesti câte puțin din fiecare, iar la final te așteaptă și o recomandare. Haide să învățăm ce este SEO, care sunt avantajele optimizării și de ce este necesar ca totul să fie optimizat.

Despre afacerile din prezent

Afacerile s-au dezvoltat enorm în ultima perioada în mediul online, însă, apogeul a fost odată cu începutul pandemiei. În acel moment oamenii de afaceri au realizat cât de importantă este prezența în online. Mulți s-au lovit de povești precum: SEO, rată de conversie, vânzări online, dezvoltare de site-uri, magazin online, social media, articole, blog. Pe scurt, mulți au descoperit lumea virtuală din care o afacere poate face parte. Vorbim de un apogeu la nivel național, pentru că cele mai multe afaceri încă nu aveau o identitate  în online. Ei bine, odată ce s-au confruntat cu această perioadă și ideea că trebuie să își transfere businessul și în online, a fost necesar să învețe tot ce înseamnă SEO, algoritmi, motoare de căutare etc. De ce punem accent pe SEO, poate te întrebi asta. Pentru că este strategia prin care ajungi la motoarele de căutare ale Google.

Ce fac motoarele de căutare în cazul SEO?

Zi de zi te lovești de motoare de căutare. Intri pe internet și tastezi: ,,mâncare italienească București”. În doar câteva secunde ți-au fost afișate o serie de pagini, link-uri către site-uri diverse. De ce? Motoarele de căutare au recepționat cuvântul tău cheie și ți-au oferit cele mai bine poziționate site-uri cu mâncare italienească din București. Iar acum probabil te întrebi cum se întâmplă asta? Evident datorită algoritmilor din spate, însă, ce îi provoacă să lucreze, cum ajung la site-urile pe care tu le accesezi? De bază sunt cuvintele cheie despre care îți vom povesti la momentul potrivit. Până atunci, trebuie să mai lămurim câteva aspecte.

Am vorbit despre afaceri și nevoia prezenței în online, despre ce înseamnă motoare de căutare. Urmează să discutăm puțin despre SEO (Search Engine Optimization). Strategia de SEO poate fi aplicată pe un site și pe articole. Care este rezultatul? Poziționarea ta în topul căutărilor pe Google. Adică, odată ce ai ales să îți optimizezi conținutul, motoarele de căutare te vor identifica și îți vor pune site-ul pe un loc de top pe Google, te trimit exact în fața publicului țintă. Dar până aici, evident trebuie să faci ceva și anume optimizarea propriu-zisă.

Ce înseamnă optimizare SEO?

Deși ,,optimizare SEO” nu este un grup de cuvinte foarte logic, în România s-a abordat această sintagmă. Noi îți vom povesti despre cum să optimizezi site-uri și articole, dar mai întâi, haide să vorbim despre beneficiile pe care le aduce SEO, astfel, vei înțelege mult mai bine ce face.

Beneficiile rezultate dintr-o strategie de SEO

Avem două mari aspecte: să îți fie identificat site-ul ca drept pozitiv de către Google (Google alocă un calificativ site-urilor în funcție de modul în care sunt optimizate, calificative precum negativ și pozitiv) și să ai parte de vizualizări, ca în cele din urmă o rată de conversie mare (oamenii să cumpere ceea ce tu vinzi, produse sau servicii). Ambele aspecte sunt îndeplinite dacă tehnicile SEO sunt aplicate corespunzător și conform teoriei. Odată ce strategia este completă și mereu îmbunătățită, te întrebi poate ce vei obține?

1.      Motoarele de căutare te vor identifica și îți vor poziționa site-ul în topul căutărilor.

2.      Oamenii vor ajunge mult mai ușor la site-ul tău fie prin Google în urma unei căutări cu ajutorul cuvântului cheie, fie prin campania de link building despre care vom vorbi curând.

3.       Notorietatea, Nivelul de încredere, Autoritatea și Vizualizările vor crește.

Bine, bine…probabil îți este mai clar acum ce face SEO. Însă, sigur vrei să știi și cum ajungi să depinzi de aceste beneficii. Evident, răspunsul este optimizare. Iar noi acum vom discuta despre optimizare SEO site-uri și articole.

SEO pentru articole sau articole SEO

Cu ce te ajută aceste articole SEO? Ele conțin link-uri și cuvintele cheie ajutătoare pentru SEO on-page, dar și off-page. Pentru a scrie un articol SEO trebuie să ții cont de:

–          Cuvinte cheie bine alese (cuvintele cheie sunt acele sintagme pe care oamenii le caută, de exemplu: masini ieftine, case în Sibiu, poze cu flori, locații la mune, haine bune și ieftine). Cuvintele cheie sunt esențiale în SEO, doar prin intermediul lor are loc optimizarea.

–          Aceste cuvinte cheie necesită pozitionate în locuri speciale din text precum: titlu, subtitlu de tipul H2, primul paragraf și pe parcursul întregului text de minim 5 ori.

–          Cuvântul cheie principal trebuie să se regăsească în titlul de Google, meta descriere și URL.

–          Pentru a îndeplini toate cerințele SEO, îți recomandăm să accesezi un program de acest tip care îți arată pașii pentru a obține un punctaj cât mai mare în realizarea respectivului articol SEO.

–          Conțin link-uri externe și interne.

Cine scrie articole SEO? Un copywriter ce are în vedere îndeplinirea tuturor cerințelor pentru ca în final să ai parte de articole SEO bine optimizate. Unde le poți posta? Pe propriul site în partea de blog pentru rata de conversie mai mare (oamenii citesc blogul, tu le oferi o informație relevantă prin articolele tale, iar ei decid să cumpere) sau pe diferite site-uri. În cazul acesta, de la optimizare on-page (ceea ce am prezentat anterior), ajungi la optimizare off-page.

SEO pentru advertoriale

Precum și în cazul articolelor SEO și cele advertoriale se realizează conform regulilor prezentate mai sus. Însă, poate te întrebi ce sunt aceste advertoriale? Ți-am specificat de câteva ori cuvântul ,,off-page”. Asta înseamnă că prin intermediul unor linkuri oamenii ajung la site-ul tău. Unde apar aceste linkuri și de ce? Tu deții 5 advertoriale (articole cu prezentări de produse sau servicii ce conțin linkul site-ului tău) pe care le vei publica pe 5 site-uri diferite. Oamenii vor citi, vor accesa linkurile și vor ajunge pe site-ul tău. Aceasta este optimizarea off-page, din care face parte strategia de link building, exact ce ți-am povestit: conexiunea dintre un site și altul prin intermediul linkurilor.

SEO pentru site-uri

Partea mai grea apare în cazul optimizării on-page, adică momentul când alegi să îți optimizezi site-ul. Spunem mai greu pentru că deși există o teorie exactă cu ce trebuie să faci, secretele SEO nu sunt încă știute de câte oricine. Adevărații profesioniști, specialiștii, sunt singurii care dețin aceste secrete de succes ale SEO. De ce? Pentru că aplică și practică în mod continuu tehnicile. Algoritmii sunt anonimi pentru toți, iar pentru a le înțelege modul de lucru, specialiștii doar aplică reguli SEO în zeci, sute de site-uri pentru a descoperi adevărata tehnică de succes.

Însă, până a descoperi și noi aceste secrete, haide să povestim puțin despre SEO asupra site-urilor. Indiferent de afacerea pe care o dezvolți și site-ul pe care îl deții, mai exact, indiferent de domeniul în care activezi, tu trebuie să oferi conținut relevant publicului tău țintă. Și da, vorbim de un public țintă, nu oameni oarecare. Trebuie să ai în vedere că este necesar să te adresezi doar celor interesați de produsele tale, iar vestea bună este că odată cu optimizarea on-page, Google te conduce către acești oameni.

Cuvintele cheie- secretul optimizării

Cele mai importante sunt cuvintele cheie. Cum le găsești? Există multe programe plătite ce te ajută să identifici cuvinte cheie dintr-un anumit domeniu, deși de multe ori sunt destul de previzibile. Ce anume ar căuta un om ce suferă de covid: ,,Simptome covid, medicamente covid etc”. Aceste keywords trebuie să le poziționezi bine în site, în locuri specifice, ca motoarele de căutare să te găsească mai ușor. Unde anume să le pozitionezi?

1.      Titluri de pe paginile web

2.      Subtitluri de tipul H2

3.      În texte de cât mai multe ori

4.      În meta descrierea site-ului

5.      În URL.

Important! SEO este despre relevanță. Tu trebuie să ai în vedere să oferi conținut relevant publicului țintă. Vinzi mășini, oferă informație despre mașini și alege cuvinte cheie potrivite cu acest domeniu. Oamenii nu vor să își piardă timpul, și și mai mult, motoarele de căutare vor identifica dacă ai un conținut irelevant.

Fiecare pagină din site necesită să aibă link de trimitere către restul paginilor, adică mai exact, în homepage să existe linkuri către pagini. Prin intermediul lor motoarele de căutare ajung să îți parcurgă întreg site-ul.

Am discutat despre o parte din ceea ce înseamnă SEO on-page. Beneficiile sunt clare, motoarele te găsesc, te pozitioneaza, iar oamenii ajung să te cunoască. Dar haide să vedem ce spune și SEO off-page. Chiar dacă am discutat puțin despre el mai sus, mai avem ceva ce ne-am dori să știi.

Despre SEO off-page

Tu odată ce alegi optimizarea off-page nu faci altceva decât să atragi oameni către site-ul tău prin intermediul și ajutorul linkurilor, adică unei campanii de link building. Bine, bine…însă, este necesar să știi ceva. Este important să ai mare grijă unde alegi să îți postezi acele advertoriale de care ți-am spus mai sus. De ce? Există foarte multe site-uri spamate, unde te asigurăm că nu ți-ai dori să îți publici articolele, fie ele SEO, fie advertoriale. Și încă o dată, te întrebi DE CE? Ei bine, Google nu ,,suportă” acest tip de site și îi oferă calificativul negativ. Dacă site-ul tău primește multe voturi (adică te asociezi prin link cu site-uri spamate) de la site-uri cu spam sau negative, motoarele de căutare vor vedea acest lucru și îți vor oferi tot un calificativ negativ. Ce trebuie să faci tu este să alegi să publici și să începi campanii de link building doar cu aplicații, platforme, site-uri de încredere, populare, pozitive, cu nivel mare de încredere, autoritate și notorietate.

Poate că acum ai înțeles ce înseamnă SEO și probabil te gândești să începi și tu optimizarea. Noi avem și o recomandare pentru tine, o strategie de optimizare off-page. Dacă ți-am spus că trebuie să depui multă atenție faptului că nu orice site este bun pentru strategia de link building, ei bine, avem o recomandare pentru tine în cazul în care dorești să începi să publici articole SEO sau advertoriale.

Știai despre Instapress?

Platforma ce te poate ajută simplu și rapid să publici articole SEO sau advertoriale, chiar și comunicate de presă, pe cele mai bune și sigure site-uri (peste 80 la număr). Cum? Doar trebuie să îți creezi un cont plătit în cadrul aplicației și să urmezi niște pași de început. Urmează scrierea articolelor ce necesită să îndeplinească o serie de reguli. Care sunt acestea? Ei bine, ai nevoie de articole de minim 500 cuvinte și în limba română. Conținutul lor să fie original, textele să nu aibă diacritice și în interiorul lor să se regăsească două link-uri externe și o imagine reprezentativă. Simplu, nu? Mai mult de atât, publicarea se va face instant, nu vei mai aștepta mult timp după aprobare. Crezi că vei avea nevoie de ajutor? Nicio problemă, în program vei apela cu încredere la suport și în cel mai scurt timp problema îți va fi rezolvată.

Dacă vrei să începi optimizarea off-page, Instapress este cea mai bună aplicație ce te poate ajuta să îți duci procesul până la capăt. Cu siguranță vei obține rezultate bune și vei cunoaște acele beneficii de care ți-am vorbit mai sus.

Concluzie

Acum că ai aflat ce este SEO, câte ceva despre advertoriale, articole SEO și optimizare, crezi că este un subiect greu de înțeles, greu de aplicat? Noi spunem că nu, însă, și de ar fi unul dificil, doar pentru a obține acele beneficii am face și imposibilul să optimizăm corect un site sau articol. Tu ce spui? Ești de aceeași părere? Optimizarea este esențială în dezvoltarea unei afaceri în mediul online și cu siguranță este secretul către adevăratul succes.