Despre SEO on-page- ce înseamnă și cum poți optimiza?

Te-ai întrebat adeseori ce înseamnă SEO on-page? Deții și tu un site pe care dorești să îl dezvolți după cele mai bune tehninici de optimizare, dar încă nu știi cum să faci asta? Optimizarea în zilele de astăzi este foarte importantă pentru buna funcționare a unui site. Indiferent de nișa pe care te dezvolți sau de nivelul la care te afli, este cert că ai nevoie de optimizare. SEO on-page este un prim pas prin care atragi motoarele de căutare spre paginile tale, pentru că acesta îți este obiectivul, să apari în evidența algoritmilor Google. Acest imens robot, să îl numim așa, este singurul care poate să îți aducă afacerea (site-ul) în fața unui public țintă. Cum? Prin ceea ce numim optimizare on-page. Haide să aflăm mai multe despre ce înseamnă și cum se poate realiza.

Ce este o optimizare on-page?

Odată ce ai un site al afacerii tale și vrei să te găsească oamenii mai ușor este nevoie să începi o strategie de optimizare, SEO on-page. Ce faci mai exact? Prin diferite tehnici și teorii SEO atragi atenția motoarelor de căutare care îți vor poziționa site-ul în topul căutărilor pe Google. Dar, ține minte, acest lucru este posibil doar dacă îndeplinești în totalitate cerințele și dacă le aplici corespunzător teoriei.

Specialiștii în SEO on-page își au propriile secrete. Există într-adevăr această teorie despre cum să optimizezi un site sau articol, însă, adevăratele secrete sunt cunoscute doar de către profesioniști; acei oameni ce au investit sute de ore în optimizarea zecilor de site-uri. Doar printr-o varietate de încercări poți descoperi secretele, pentru că algoritmii nu sunt cunoscuți de către nimeni în totalitate, din acest motiv este necesară o continuă practică. Până atunci, haide să vorbim puțin despre beneficiile optimizării on-page, ca în cele din urmă, și despre cum poți începe  o astfel de strategie.

Beneficiile aduse de către o optimizare on-page

Tu ai nevoie de un site ce să îndeplinească anumite condiții. Odată îndeplinite și beneficiile vor apărea. Să discutăm despre ele!

1.      Oamenii te găsesc mult mai ușor pe Google odată ce au nevoie de ceea ce tu vinzi. Asta se întâmplă datorită motoarelor de căutare ce ți-au poziționat deja site-ul pe un loc bun pe Google. Cum? Vom descoperi imediat!

2.      Notorietatea, Autoritatea, Nivelul de încredere și vizualizările cresc!

3.      Oamenii devin clienți atunci cand le oferi informație relevantă în tandem cu ceea ce ei caută și au nevoie.

4.      Vizibilitatea ta pe Google crește.

Pentru ca aceste beneficii să fie îndeplinite, trebuie să începi o optimizare on-page. Pentru a înțelege bine acest proces, ne-am gândit la o schemă cât mai ușor de parcurs.

1.      Deții o afacere ce vinde mașini. Bine, bine, primul pas este să identifici acele cuvinte cheie pe care oamenii le caută atunci când au nevoie de o mașină. Ce ar putea fi? ,,Mașini noi/mașini ieftine și bune/ mașini străinătate/ mașini scumpe/mașini de calitate”. Să presupunem că acestea sunt acele keywords cele mai căutate de către oameni. Tu aceste cuvinte trebuie să le poziționezi strategic în site. În titluri, subtitluri (care trebuie să fie de impact, să atragă, să convingă), în textele site-ului.

2.      Linkuri în homepage cu trimitere către paginile site-ului. Algoritmii îți identifică site-ul prin aceste linkuri. Motoarele de căutare analizează fiecare pagină doar dacă există un link cu trimitere către ele.

3.      Un design plăcut al site-ului!

4.      Vorbim despre două mari aspecte: autoritate și relevanță. Când discutăm despre SEO on-page, inevitabil apare și acest subiect, relevanță. Ai nevoie de un conținut al site-ului relevant, în tandem cu nevoile și cerințele oamenilor. Găsește acele puncte de interes odată ce vinzi mașini și detaliază-le pe site printr-un limbaj ușor de parcurs ce evident să conțină și cuvintele cheie.

5.      Site-ul tău trebuie să aibă un timp de răspuns rapid! Oamenii nu au timp să aștepte câte un minut pentru ca site-ul să răspundă unei comenzi. În maxim 2 secunde aceștia vor părăsi pagina.

6.      Nu subestima sau neglija și optimizarea off-page. Aceasta se realizează prin intermediul strategiilor de link building. Și tu poți face asta, nu este un proces deloc greu.

Pentru tine am realizat și o listă scurtă de întrebări cu răspuns ce credem că te va ajuta. 

Unde să apară cuvintele cheie pentru o optimizare on-page?

1.      Titlu

2.      Meta Descriere

3.      URL

4.      Subtitluri de tipul H1 și H2 

Ce cuvinte cheie să alegi?

1.      Informative de tipul: vremea în Brașov.

2.      De navigație: oamenii caută cu scopul de a găsi un alt site: Facebook, Shein etc.

3.      De tranziție: un client dorește să cumpere sau să descarce un lucru.

Totodată, cuvintele cheie pentru optimizarea on-page se mai clasifică și în:

1.      Generice: casă, pisica, mașini, poze.

2.      Cu coadă medie: jocuri papusi, haine copii, adidasi sport.

3.      Cu coadă lungă: case de vânzare în Sibiu, mașini de vânzare cu motor 1.2, jocuri cu mașini pentru copii mici.

Pentru o optimizare on-page poți apela și la articole SEO. Haide să îți spunem unde poți publica astfel de articole pentru a îți ajuta site-ul să se dezvolte. Tu ai nevoie de vizualizări, iar link-urile ce se regăsesc în articolele SEO conduc spre website-ul tău. 

Despre Instapress

O aplicație precum Instapress îți oferă șansa de a publica articole SEO, ajutătoare în procesul de SEO on-page. Odată ce ți-ai creat un cont pe Instapress, vei putea publica la alegere pe site-urile deținute de către platformă (peste 80 la număr). Ce poți publica? Articole SEO, advertoriale și comunicate de presă cu doar 10 RON/ text. Ce trebuie să faci? Să scrii texte de minim 500 cuvinte, să le adaugi două linkuri externe, să fie în limba română și fără diacritice. Poți publică instat fără să ai nevoie de o aprobare, iar pentru ajutor, apelezi cu încredere la suportul oferit în aplicație. Este destul de simplu și extrem de benefic pentru optimizarea atât on-page, cât și off-page.

Concluzie

Poate îți pare dificilă această optimizare SEO on-page, dar te asigurăm că poți să ajungi la capătul procesului și să te bucuri de rezultate vizibile. Profită de puterea motoarelor de căutare și aplică cele mai bune tehnici de optimizare.