Reclamele sunt sufletul oricărui site. Da, acel gen de filmulețe de câteva clipe care încearcă să îți atragă atenția. De multe ori, oamenii se enervează când stau și așteaptă, deoarece butonul de închidere apare după câteva secunde.
Bine că astăzi sunt la modă advertorialele. Ce sunt ele? Tot un mod de promovare plătită, doar că sunt sub o formă mai prietenoasă, care nu te forțează să le citești. În prezent, oamenii își petrec o mare parte din timp cu “micul prieten” pe care îl poartă peste tot.
Pe lângă știri, vreme și ultimele noutăți din orașul lor, oamenii mai citesc și articole de blog. Da, acum vorbim despre advertoriale, dar cele două categorii sunt rude de sânge. Ce înseamnă asta? Diferența dintre cele două este una foarte fină, care ține de încadrarea în cadrul editorial. Tu vei ști că ceea ce redactezi este un advertorial, cititorii tăi vor crede că este un articol, cum sunt și altele, și îl va conspecta în cazul în care îl pasionează subiectul.
Cum le faci?
Nu este dificil. Trebuie să fii încărcat cu răbdare și cu… un pix sau o tastatură. Imaginează-ți că articolul tău este precum un om. Deci, cu ce începem? Exact, cu o introducere. Captează-i cu formulări atractive, expune problema și afirmă-i. De ce? Pentru că toți vor căuta soluții pentru problemele pe care le au, nu se vor interesa de o masă de bucătărie dacă au nevoie de parchet pentru camere. Corect?
Pentru “corpul” articolului vei avea nevoie de un cuprins cât mai generos, prin care să îți atragi clienții și mai tare. Ce înseamnă asta? Vei avea la dispoziție două variante. În primul caz, redactezi un “ghid” prin care îi ajuți să își aleagă produsul ideal. Oferă cât mai multe detalii care țin de produs, dar poți redacta câteva rânduri și despre cum s-a realizat. Locul de origine de unde provine materia din care este realizat obiectivul final, modul în care s-a realizat și, poate, câteva informații în plus îi vor oferi clientului un sentiment de încredere. De ce? Alte articole de promovare au doar produse înșiruite. La capitolul descriere stau foarte prost, aspect care nu îți oferă siguranță. Așa că, de ce să nu îi oferi clientului imaginea unui site 100% credibil, chiar din momentul în care citește promovarea? Orice informație ai, așterne-o pe hârtie sau pe o pagina word, nu îți va îngreuna munca, ba chiar va avea beneficii pe viitor.
În cel de-al doilea caz, expui problema pe care o au potențialii clienți și le oferi soluția. Spre exemplu, deții un Casino. În această situație, te poți adresa și persoanelor care își doresc să înceapă și ei o afacere în domeniu sau te poți adresa celor care sunt jucători. Nu te gândi să scrii “Vino la noi pentru a-ți recupera banii după două jocuri”. Important e să scoți în evidență că sala în care vor petrece timpul este liniștită, este un Casino premium, le oferi o băutură și lista poate continua. Promovează-ți avantajele pe care le ai și evită să faci comparații.
Tot pentru cu cuprins, poți compune și un top al produselor pe care le ai în cazul în care domeniul îți permite. Totuși, încearcă să nu te folosești de aceleași produse pe care le-ai descris mai sus. Dar, dacă îți dorești extraordinar de tare să utilizezi câteva produsele în ambele secțiuni, evită să copiezi și să ai aceleași detalii. Poți scrie o parte din informații într-o categorie, iar restul în cea de-a doua sau pot fi aceleași, dar să modifici contextul. Nu este greu, va trebui doar să ai răbdare și să cauți cât mai multe cuvinte pentru a nu te repeta.
În final, așa cum știm, omulețul nostru are nevoie de picioare. Concluzia are și ea un rol. Nimeni nu apreciază un articol care pare că se termina “din topor”. În ultima parte a textului, poți redacta o recenzie pe care ai aflat-o de la alți cumpărători, o părere personală prin care prezinți ce consideri că s-ar potrivi pentru clienți sau îi inviți pe site-ul tău pentru a descoperi și restul produselor. Unele detalii sunt neclare? Citeste si celelalte articole de pe blogul nostru.
Câte scrii?
Câte dorești! Nu ai o limită. Poți redacta cât mai multe, nu te va încurca cu nimic. În schimb, ar trebui să ai un aspect foarte important în vedere: nu copia! Poți avea ca și sursă de inspirație mai multe site-uri, dar trebuie să înțelegi că termenii “a copia” și “a te inspira” sunt diferiți. Informațiile vor fi mereu aceleași, nu te gândi că descoperi acum roata, diferența este cum le prezinți. Un client care este interesat să caute un produs sau care nevoie de un serviciu, mereu se va informa de pe mai multe site-uri. Deci, poate intra pe site-ul tău și pe cel de pe care ai făcut copy-paste. Chiar dacă produsele tale sunt mai calitative și poate avea parte de beneficii în plus, va exclude afacerea ta, dar și a celuilalt. De ce? Din cauză că aveți articole identice, “cuvânt cu cuvânt, virgulă cu virgulă”.
Clienții vor aprecia mereu sinceritatea. Indiferent de câte rânduri scrii sau câte produse ai, sinceritatea va fi primordială. Nu vrei să spui adevărul? Un client poate să comande un produs din magazinul tău, iar în situația în care comanda nu corespunde cu ceea ce aveai tu pe site pot ieși probleme. Ce fel de probleme? Îți poate lăsa o recenzie negativă, drept urmare va alunga și alți clienți.
Backlinking? Te afectează sau te ajută?
Nu te speria, nu intra în panică. Acest termen este folosit atunci când o pagină care nu are legătură cu site-ul sau afacerea ta îți redactează o recenzie și atașează link-ul paginii tale. O recenzie bună care se alătură de un backlink se lasă cu clienți. În general, oamenii după ce parcurg un articol în care află informații pozitive despre o afacere i găsesc link-ul spre site-ul respectiv îl accesează. De ce? Sunt curioși dacă este adevărat ce au citit. În situația în care observă că într-adevăr ai produse de calitate și toate părerile oamenilor sunt pozitive, va fi tentat să încerce și el produsele tale. Deci, ai un client nou!
Dar, pentru că, din păcate, în această situație poate exista și un “dar”, nu ești sincer cu oamenii, cu viitorii clienți sau cu cititorii, poți risca să ai parte de o recenzie negativă. Ce înseamnă asta? Total opusul a ce a fost prezentat mai sus. Eventual, unii oameni vor intra pe site doar pentru a arunca un ochi. În schimb, ceilalți nu vor mai fi niciodată clienții tăi. Odată ce omul și-a format o părere negativă despre afacerea ta, cu greu îl mai îmbunezi. Poți apela chiar și la Backlinko pentru a stabili răspunsuri la semnele de întrebare care își pot face simțită prezența în mintea ta.
Deci, cu ce bagaj de informații rămâi după ședința de astăzi?
În principiu, structura unui advertorial poate fi mereu aceeași sau o poți schimba, după bunul plac. Nu îți interzice nimeni să nu faci o îmbunătățire. Este dreptul tău să adaptezi totul, astfel încât produsul final să îți fie pe plac.
În schimb, legat de sinceritatea către clienți, aici nu e bine să schimbi nimic. De ce? Oamenii îți doresc adevărul, mai ales când vine vorba să plaseze comenzi online. Când ai un prim contact cu un site, îți dorești să afli dacă merită să comanzi de acolo sau mai bine mai cauți. Dacă și tu ai răspuns afirmativ în gândul tău la această situație, imaginează-ți că și potențialii tăi clienți sunt la fel. Nu îți place să crezi că nu au încredere în tine. Încearcă să le oferi încredere, dă-le cât mai multe motive să creadă în afacerea și produsele tale.
Nu uita că și backinkingul poate avea o influență foarte mare asupra site-ului tău. Nu ignora acest detaliu. Folosește-te de el!
În plus, pentru întrebările pe care încă le mai ai, nu ezita să accesezi Instapress.ro!